14:09 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران خودرو

شاخص بورس تهران در میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی
در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، بیستم و هفتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۵۵۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۸۰ واحد افزایش، به رقم ۳۹۸ هزار و ۸۳۴ واحد را به ثبت رساند
صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، دوازدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۸ هزار و ۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۷۰ واحد افزایش، رقم ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد را به ثبت رساند.
لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.
سبزپوشی شاخص بورس در مهرگان
در جریان معاملات امروز، (شنبه، دهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۶ هزار و ۴۹۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۱ واحد افزایش، رقم ۴۲۴ هزار و ۸۲۵ واحد را به ثبت رساند
انعقاد قرارداد فروش ۱۷۵ دستگاه اتوبوس درون شهری "خاور"
شرکت ایران خودرو دیزل با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه قرارداد منعقد کرد.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
زیانده بودن ایران خودرو در 5 فصل گذشته! / افزایش حاشیه زیان خالص ایران خودرو!
با بررسی عملکرد فرشاد مقیمی در شرکت ایران خودرو می‌توان دید طی پنج فصل گذشته شرکت زیانده بوده است و فقط با افزایش نرخ فروش محصولات، حاشیه زیان ناخالص شرکت کاهش یافته، در حالی که طی این روزها افزایش فصلی نرخ فروش محصولات، موجب نارضایتی هرچه بیشتر مصرف کنندگان شده است.
متقاضیان خرید خودرو رکورد زدند : ۴.۲ میلیون نفر برای تنها ۸ هزار دستگاه !
متقاضیان پیش خرید محصولات ایران خودرو در رویدادی عجیب ، رکورد تقاضا را با ۴.۲ میلیون نفر و برای تنها ۸ هزار دستگاه قابل فروش شکستند .
قیمت کارخانه‌ ۲۰ محصول ایران خودرو در محدوده ۱۲۷ تا ۶۴۰ میلیون تومانی
ایران خودرو قیمت کارخانه‌ ۲۰ محصول در محدوده ۱۲۷ تا ۶۴۰ میلیون تومانی و شامل مواردی چون انواع پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، سمند ، رانا ، دنا و هایما برای فروش در شهریور را منتشر کرد .
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان
مدیران بدانند که قیمت گذاری دستوری مانع حفظ منافع و ایجاد رشد از طریق ثبات مالی و صنعتی شرکت های خودرو ساز است و کاهش تولید ناخالص داخلی، رشد نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی «خودرو» درنتیجه قیمت گذاری دستوری
سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده به طوریکه «ایرانخودرو» به ازای تولید هر خودرو ۳۵میلیون تومان زیان متحمل شود.